Jak wybrać idealną nazwę dla firmy
Zastanawiasz się, jak wybrać idealną nazwę dla firmy? Sprawdź 3 kluczowe wskazówki.
Nazwa firmy to nie tylko imię i nazwisko jego założyciela, chociaż bezpiecznie jest dzisiaj na to postawić.
Jednak jeśli chcemy działać na większym rynku, na przykład na międzynarodowym, musimy przyjąć nazwę, która będzie krótka i chwytliwa.
Po prostu taka, żeby nasi kontrahenci mogli ją łatwo zapamiętać.
Do tego dobrze by było, żeby nie zawierała znaków szczególnych dla naszego alfabetu.
Nazwa krótka i wpadająca w ucho
Jeśli zakładamy jednoosobową działalność gospodarczą, musimy umieścić swoje imię i nazwisko w jej nazwie.
Nikt się tym jednak szczególnie nie przejmuje, i nie mówimy w potocznej mowie pełnych nazw firm.
W przypadku większych korporacji, ale też małych firm ważne jest, żeby nazwa wpadała w ucho i była łatwa do przypomnienia sobie.
To bardzo pomoże nam zdobyć rozpoznawalność na rynku, a także dostać się do pamięci naszych potencjalnych klientów.
To sprawi, że jeśli ktoś nie dostanie od nas wizytówki, bardzo łatwo wyszuka nas w internecie, bo doskonale zapamiętał naszą nazwę.
Niech nazwa kojarzy się z tym, co robisz
Często możemy śmiać się z popularnego sposobu nazywania swoich firm.
Czyli brania czegoś, co kojarzy się z daną branżą i dodawaniu „x” na końcu. To jednak wcale nie jest głupi zabieg.
Patrząc na nazwę, od razu wiemy, czym się ona zajmuje, nawet jeśli nie widzimy logo ani jej pracowników.
Firma, która zajmuje się wywozem gruzu albo naprawą kanalizacji nie musi się chwytliwe nazywać.
Najważniejszą kwestią jest tutaj to, żeby kojarzyła się z tym co robi.
Dodatkowo taka nazwa firmy pełni jeszcze jedną rolę.
Zapewnia nam pozycjonowanie się w wyszukiwarkach, co w dzisiejszych czasach jest na wagę złota.
Wpisując w Google jakąś frazę, w pierwszej kolejności pokażą Ci się firmy, które mają do niej nawiązanie w nazwie.
Trzeba pamiętać ponadto o tym, że nazwa Twojej firmy będzie również widnieć na danych bankowych.
Zarówno samo konto biznesowe – https://finansepersonalne.pl/darmowe-konto-firmowe/ – jaki i np. przelewy będą zawierać właśnie nazwę Twojej firmy.
Nazwa firmy musi być przemyślana
Jeśli jesteśmy już przy skojarzeniach, trzeba poruszyć kwestię tego, jak kojarzy się nazwa firmy ogólnie.
Nie możesz postawić na słowo, które nawet przeinaczone brzmi podobnie do czegoś kojarzącego się wulgarnie albo śmiesznie.
To odstraszy naszych potencjalnych klientów oraz współpracowników.
Do tego nazwę firmy nadajemy tylko i wyłącznie jeden raz.
Nawet jeśli w przyszłości będziemy się posługiwać innymi, to w CEIDG dalej będziemy figurować jako ta konkretna firma, której nazwę nadaliśmy przy zakładaniu jej profilu.
Dlatego jeśli nazwiemy się nieodpowiednio, do końca naszej działalności możemy pluć sobie w brodę i być niezadowoleni z efektu, jaki nam przynosi.