PRZYSPIESZENIE ROZWOJU FIRM

Przyspieszenie rozwoju firm

Przyspieszenie rozwoju firm, to kluczowy cel wszystkich dobrze prosperujących przedsiębiorstw.

Przedsiębiorstwa krajowe powinny nadal pogłębiać reformę systemu dystrybucji dochodu.

Powinny aktywnie badać sposoby i środki udziału kapitału, zarządzania, technologii i innych czynników w dystrybucji.

Muszą także przyspieszać wdrażanie średnio i długoterminowych prognoz, takich jak prognozy kapitałowe i akcjonariatu pracowniczego.

A także zachęcać i kierować liderami korporacyjnymi, badaniami i zarządzaniem, uczestnicząc w planie motywacyjnym kapitałowym.

Liderzy techniczni i inni ściśle integrują osobiste interesy z poprawą długoterminowych wyników firmy.

Tym samym motywują firmę do dalszego silniejszego i większego rozwoju.

Rodzaje prognoz

Istnieją trzy główne rodzaje średnio i długoterminowych prognoz wdrażanych przez przedsiębiorstwa państwowe:

  • prognozy kapitałowe spółek giełdowych kontrolowanych przez państwo,
  • dywidendy i prognozy kapitałowe z przedsiębiorstw technologicznych, będących własnością państwa,
  • pracownicy kontrolowanych przez państwo przedsiębiorstw z mieszanym akcjonariatem.

Średnio i długoterminowe prognozy są elastyczne i zróżnicowane.

W tym opcje na akcje, prawa do wzrostu wartości akcji, akcje z ograniczeniami, sprzedaż akcji, prognozy kapitałowe, nadwyżki zysków, zachęty do dywidend z pracy, zachęty do dywidend z projektów itp.

Państwo przywiązuje dużą wagę do średnio i długoterminowych prognoz przedsiębiorstw państwowych.

I wydaje strategie zachęcające przedsiębiorstwa państwowe do wdrażania średnio i długoterminowych założeń.

Wytyczne dotyczą wdrażania prognoz kapitałowych dla spółek giełdowych kontrolowanych przez spółki centralne.

A także mechanizmu współdzielenia przedsiębiorstw demonstrujących reformę nauki.

Przyczyny przyspieszenia

Kraj przyspieszył promocję średnio i długoterminowych założeń dla przedsiębiorstw państwowych z następujących przyczyn:

WŁASNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW

Jednym z nich jest obiektywne istnienie relacji agencyjnej przedsiębiorstw państwowych.

Własność przedsiębiorstw państwowych jest własnością wszystkich ludzi i jest koncepcją zbiorową, a prawo to jest bardzo niejasne dla każdego człowieka.

Władzę zarządzania przedsiębiorstwami państwowymi deleguje rząd do odpowiedniego kierownictwa.

Zgodnie z teorią ekonomii, ta relacja zleceniodawca-agent może łatwo prowadzić do pokusy nadużycia i selekcji negatywnej.

Różnica jest zbyt duża, więc wewnętrzna motywacja jest niewystarczająca.

Wraz z rozdzieleniem własności przedsiębiorstwa państwowego i praw do zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwami państwowymi ukształtowało bardzo złożony system interesów.

Aby motywować entuzjazm kadr i pracowników przedsiębiorstw państwowych, należy nie tylko podkreślać ideały, poświęcenie i status polityczny.

Ale także zwracać uwagę na zaspokojenie uzasadnionych potrzeb osobistych interesów materialnych i pogłębiać reformę systemu wynagrodzeń .

Od początku XXI wieku znacząco wzrosły wynagrodzenia czołowych kadr w przedsiębiorstwach państwowych.

Reforma systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwach państwowych to nie tylko problem całkowitej kontroli nad pierwotnym systemem.

Ale także restrukturyzacja systemu wynagrodzeń przedsiębiorstw państwowych z wykorzystaniem nowych koncepcji, nowych standardów i nowych mechanizmów budowy nowego systemu wynagrodzeń.

KONKURENCJA NA RYNKU

Drugi to nieunikniony wymóg konkurencji rynkowej.

Przedsiębiorstwa państwowe i prywatne toczą zdrową konkurencję, wzajemną współpracę i wspólny rozwój, tworząc gospodarcze podstawy dla wzmocnienia gospodarki kraju.

Jeśli jednak poziom rekompensat i uczciwości zapewnianych przez przedsiębiorstwa państwowe porównuje się z tymi zapewnianymi przez przedsiębiorstwa prywatne, stopień redukcji przekroczy pewien próg, równowaga psychologiczna głównej siły tych przedsiębiorstw państwowych będzie przechylona w kierunku firm prywatnych.

Profesor Uniwersytetu Harvarda, William James, odkrył, że przy braku naukowych i skutecznych zachęt potencjał ludzi może być wykorzystany tylko w 20–30%.

A naukowe i skuteczne mechanizmy motywacyjne mogą pozwolić pracownikom na wykorzystanie kolejnych 70–80%.

Obecnie wiele wybitnych przedsiębiorstw prywatnych przywiązuje dużą wagę do sprowadzania do swoich szeregów najlepszych talentów naukowych i technologicznych z kraju i zza granicy.

Motywacją są oczywiście wysokie wynagrodzenia i uczciwe warunki współpracy.

Jeśli przedsiębiorstwa państwowe nie przywiązują wagi do średnio i długoterminowych prognoz przychylnego traktowania, może to spowodować utratę dużej liczby utalentowanych pracowników.

Dlatego przedsiębiorstwa państwowe muszą przyspieszyć reformę systemu wynagrodzeń oraz wdrożyć elastyczne i zróżnicowane średnio i długoterminowe założenia.

PLANY I DOŚWIADCZENIE

Trzeci, to cenne doświadczenia w zakresie prognoz średnio i długoterminowych dla przedsiębiorstw w krajach rozwiniętych.

Średnio i długoterminowe plany współczesnych przedsiębiorstw pochodzą z doświadczenia zachodnich krajów o gospodarce rynkowej.

Po ponad półwiecznej praktyce, jest powszechnie uważana za skuteczny sposób przyciągania i zatrzymywania kluczowych pracowników, stymulowania ich witalności i rozwiązywania problemów.

Zawsze istnieje „pokusa nadużycia” między akcjonariuszami, a menedżerami.

Sprawne zarządzanie i przyspieszenie rozwoju firm ułatwiają niektóre narzędzia i usługi biznesowe:

Przyspieszenie rozwoju firm – historycznie…

Na arenie międzynarodowej prognozy kapitałowe są ważną metodą instytucjonalną skutecznego kierowania i ograniczania menedżerów.

W latach pięćdziesiątych firma Pfizer była liderem w proponowaniu założeń kapitałowych jako długoterminowego systemu motywacyjnego dla pracowników.

Stany Zjednoczone sukcesywnie ogłaszały wiele przepisów i regulacji związanych z systemem prognoz kapitałowych.

Takich jak pierwsza ustawa o planach akcjonariatu pracowniczego uchwalona w 1974 r. – „Ustawa o gwarancjach dochodu emerytalnego dla pracowników” i „Ustawa o reformie podatkowej z 1984 r.” w 1984 roku.

Upowszechnienie tych systemów i przepisów doprowadziło do szybkiego rozwoju systemu motywacyjnego dla akcji.

Który z kolei był stopniowo akceptowany przez większość amerykańskich firm.

Od 2001 r. Ponad 50% firm w Stanach Zjednoczonych korzystało z długoterminowych planów motywacyjnych.

65% średnio i długoterminowych planów motywacyjnych stanowiły wynagrodzenia prezesów dużych firm o skali przekraczającej 10 mld USD.

W 2004 r. liczba spółek giełdowych w Stanach Zjednoczonych, które wdrożyły plany motywacyjne, sięgnęła ponad 80%.

Te długoterminowe założenia są niezbędne dla poprawy konkurencyjności firm amerykańskich.

Spośród krajów europejskich, długą historię rozwoju systemów opcji na akcje mają Wielka Brytania, Francja, Holandia, Szwajcaria i Irlandia.

To one na początku lat 70. sukcesywnie wdrażały odpowiednie systemy opcji na akcje spółek do prawa spółek lub innych przepisów szczególnych ustawodawczych.

Także kraje azjatyckie coraz coraz częściej sięgają w rozwoju do systemów opcji na akcje. Osiągnęły one wielki rozwój w latach 90.

Kraje i regiony, które rozwinęły się stosunkowo szybko, to Japonia, Indie, Singapur, Hongkong i Tajwan.

Wielu uczonych wykazało, że udział kapitału własnego menedżerów w ich wynagrodzeniach stopniowo wzrastał.

A wpływ na wyniki przedsiębiorstw był pozytywny i stopniowo się wzmacniał.

Ważne wnioski

Hall i Liebman (1998) wykorzystali empiryczny test danych dotyczących wynagrodzeń prezesów spółek giełdowych w USA w latach 1980-1994.

I oszacowali, że zmiana wartości akcji przedsiębiorstwa wyniosła 100 USD, a zmiana dochodu prezesa wzrosła o 25 USD na akcję.

Z czego 19,7 USD było wkładem akcji i opcji na akcje.

Giorgio Armani (2008) testowali dane panelowe amerykańskich firm „nowej gospodarki” w latach 1996–2002.

W rzeczywistości wyniki wykazały silną korelację między wynagrodzeniami kadry kierowniczej, a wynikami przedsiębiorstw.

W dodatku, porównując i analizując dane stwierdzić można, że różne branże i różne firmy rozwijające się, innowacyjność różnych struktur finansowych i modeli operacyjnych, ocena wyników oraz średnio i długoterminowe założeń utworzyły pozytywne koło i nadal promują poprawę konkurencyjności przedsiębiorstw.

Uważa się, że wraz z dalszym postępem reformy przedsiębiorstw państwowych więcej firm państwowych będzie wykorzystywać różne średnio i długoterminowe narzędzia motywacyjne.

Niewątpliwie w celu zwiększenia rozwoju swojej działalności, poprawy alokacji kapitału państwowego i efektywności operacyjnej oraz kultywowania światowej klasy przedsiębiorstwa o globalnej konkurencyjności.

Back to Top