KTO PORADZI SOBIE W BIZNESIE

Kto poradzi sobie w biznesie

Czy każdy nadaje się do prowadzenia własnego interesu? Kto poradzi sobie w biznesie?

Bycie przedsiębiorcą postrzegane jest jako dobrze płatne i wygodne zajęcie.

Jednocześnie w Polsce tylko niewielki procent osób aktywnych zawodowo decyduje się pracować na swoim.

Co prawda wiele osób marzy o własnym biznesie, jednak albo nie mają środków na start albo są świadomi, że być może nie nadają się do prowadzenia firmy.

Praktyka pokazuje, że nie każdy człowiek poradzi sobie w biznesie a wiele firm zamyka się już po kilka miesiącach działania.

Kto poradzi sobie w biznesie?

Na bycie przedsiębiorcą powinny decydować się osoby, które faktycznie tego chcę.

Jeśli ktoś od dziecka kreślił wizję konkretnego biznesu albo marzy o niezależności i pracy według własnych reguł to prawdopodobnie jest to droga dla niego.

Zwykle źle kończy się zakładanie firm, przez osoby, które są do tego zmuszone.

Czasem są to oczekiwania pracodawcy, a innym razem na otwarcie firmy decyduje się osoba długotrwale bezrobotna.

Biznes może nie powieźć się również wtedy, gdy zakłada go osoba starsza, która całe życie pracowała na etacie i ma już swoje nawyki.

Sprawdź najlepsze pomysły na własny biznes – https://eduzarabianie.pl/pomysl-na-biznes-w-malym-miescie/

Predyspozycje psychiczne do biznesu

Okazuje się, że aby odnieść sukces w biznesie wcale nie trzeba być dobrze wykształconym.

Tutaj liczą się przede wszystkim predyspozycje psychiczne.

Wiele osób mylnie sądzi, że do sukcesu w biznesie wystarcza bycie pracowitym. Okazuje się, że jest to mit.

Bycie pracowitym w biznesie to czynnik co prawda konieczny ale zupełnie niewystarczający.

Prowadzenie biznesu to zajęcie dla osób samodzielnych, aktywnych i odważnych.

Musi to być ktoś, kto nie boi się zmian, chętnie podejmuje wyzwania. Przydaje się także duża odporność na stres.

W biznesie problemy i straty są codziennością i trzeba umieć się na nie uodpornić.

Konieczna jest umiejętność podejmowania ryzyka bo co raz trzeba testować nowe produkty, nawiązywać współpracę z nowymi dostawcami czy zaciągać kredyty.

Nigdy nie wiadomo, czy dany produkt okaże się trafiony.

Być może na długo zostaną zamrożone środki pieniężne i przedsiębiorca musi się na to godzić.

Jakie postawy sprawdzają się w biznesie?

Kluczowymi cechami przedsiębiorcy są dobra komunikatywność oraz asertywność.

Konieczne jest tutaj nawiązywanie dużej liczby nowych znajomości oraz komunikacja z ludźmi w różnych środowiskach.

Kluczową cechą jest z kolei asertywność, a szczególnie umiejętność odmawiania i walczenia o swoje.

Przedsiębiorca nie raz musi wykazać się bezwzględnością, bo inaczej poniesie straty.

Musi także zachowywać zimną krew w kontaktach z klientami, dostawcami czy urzędnikami.

Właściwa organizacja pracy

Prowadzenie firmy, zwłaszcza jednoosobowej to zajęcie wielowymiarowe.

Taki przedsiębiorca musi pełnić jednocześnie rolę sprzedawcy, księgowej, marketingowca, dostawcy, sekretarki.

Zajęć jest naprawdę dużo i trzeba umieć sobie pracę zorganizować.

Kluczowa jest umiejętność określania priorytetów czyli zadań, które popychają firmę do przodu.

Prowadząc biznes bardzo łatwo wpaść w pułapkę nieustannego bycia w pracy. Jest to nieefektywne i sprzyja wypaleniu zawodowemu.

Back to Top