Kto poradzi sobie w biznesie
Czy każdy nadaje się do prowadzenia własnego interesu? Kto poradzi sobie w biznesie?
Bycie przedsiębiorcą postrzegane jest jako dobrze płatne i wygodne zajęcie.
Jednocześnie w Polsce tylko niewielki procent osób aktywnych zawodowo decyduje się pracować na swoim.
Co prawda wiele osób marzy o własnym biznesie, jednak albo nie mają środków na start albo są świadomi, że być może nie nadają się do prowadzenia firmy.
Praktyka pokazuje, że nie każdy człowiek poradzi sobie w biznesie a wiele firm zamyka się już po kilka miesiącach działania.
Kto poradzi sobie w biznesie?
Na bycie przedsiębiorcą powinny decydować się osoby, które faktycznie tego chcę.
Jeśli ktoś od dziecka kreślił wizję konkretnego biznesu albo marzy o niezależności i pracy według własnych reguł to prawdopodobnie jest to droga dla niego.
Zwykle źle kończy się zakładanie firm, przez osoby, które są do tego zmuszone.
Czasem są to oczekiwania pracodawcy, a innym razem na otwarcie firmy decyduje się osoba długotrwale bezrobotna.
Biznes może nie powieźć się również wtedy, gdy zakłada go osoba starsza, która całe życie pracowała na etacie i ma już swoje nawyki.
Sprawdź najlepsze pomysły na własny biznes – https://eduzarabianie.pl/pomysl-na-biznes-w-malym-miescie/
Predyspozycje psychiczne do biznesu
Okazuje się, że aby odnieść sukces w biznesie wcale nie trzeba być dobrze wykształconym.
Tutaj liczą się przede wszystkim predyspozycje psychiczne.
Wiele osób mylnie sądzi, że do sukcesu w biznesie wystarcza bycie pracowitym. Okazuje się, że jest to mit.
Bycie pracowitym w biznesie to czynnik co prawda konieczny ale zupełnie niewystarczający.
Prowadzenie biznesu to zajęcie dla osób samodzielnych, aktywnych i odważnych.
Musi to być ktoś, kto nie boi się zmian, chętnie podejmuje wyzwania. Przydaje się także duża odporność na stres.
W biznesie problemy i straty są codziennością i trzeba umieć się na nie uodpornić.
Konieczna jest umiejętność podejmowania ryzyka bo co raz trzeba testować nowe produkty, nawiązywać współpracę z nowymi dostawcami czy zaciągać kredyty.
Nigdy nie wiadomo, czy dany produkt okaże się trafiony.
Być może na długo zostaną zamrożone środki pieniężne i przedsiębiorca musi się na to godzić.
Jakie postawy sprawdzają się w biznesie?
Kluczowymi cechami przedsiębiorcy są dobra komunikatywność oraz asertywność.
Konieczne jest tutaj nawiązywanie dużej liczby nowych znajomości oraz komunikacja z ludźmi w różnych środowiskach.
Kluczową cechą jest z kolei asertywność, a szczególnie umiejętność odmawiania i walczenia o swoje.
Przedsiębiorca nie raz musi wykazać się bezwzględnością, bo inaczej poniesie straty.
Musi także zachowywać zimną krew w kontaktach z klientami, dostawcami czy urzędnikami.
Właściwa organizacja pracy
Prowadzenie firmy, zwłaszcza jednoosobowej to zajęcie wielowymiarowe.
Taki przedsiębiorca musi pełnić jednocześnie rolę sprzedawcy, księgowej, marketingowca, dostawcy, sekretarki.
Zajęć jest naprawdę dużo i trzeba umieć sobie pracę zorganizować.
Kluczowa jest umiejętność określania priorytetów czyli zadań, które popychają firmę do przodu.
Prowadząc biznes bardzo łatwo wpaść w pułapkę nieustannego bycia w pracy. Jest to nieefektywne i sprzyja wypaleniu zawodowemu.